Czytaj dalej
Nie ulega wątpliwości, że Continental w oryginalnym wydaniu powrócił do rolnictwa z przytupem. Dla rolnika najważniejszą informacją jest to, że w Lousado powstają opony rolnicze najnowszej generacji m.in. klasy VF.
Wróćmy do umowy z firmą Mitas w roku 2004. – Powodem licencjonowania produkcji do partnera branżowego był zwrot Continental w kierunku komponentów do produkcji pojazdów innych niż opony. Były to nie tylko wyroby gumowe jak np. paski, ale również elektronika pokładowa, osprzęt systemów silnikowych, zawieszenia i poszycia wewnętrznego pojazdów – wyjaśnia Marcin Cywiński, regionalny menadżer sprzedaży Continental Opony Polska. Dodajmy, że Continental osiągnął sukces, bo stał się drugim po firmie Bosch dostawcą komponentów do produkcji pojazdów na świecie. Z dużym prawdopodobieństwem, że zamontowane w Twoim ciągniku lub samochodzie czujniki, wyświetlacze czy klocki hamulcowe pochodzą od firmy Continental.
w tym roku zakończyła się licencyjna produkcja opon Continental przez firmę Mitas.
W tym czasie szefostwo niemieckiego koncernu postanowiło zrobić pauzę w temacie rozwoju opon rolniczych. Czasowe licencjonowanie miało być najlepszym rozwiązaniem. Nabył ją holding CSG będący właścicielem marki Mitas. W ten sposób radialne opony rolnicze Continental były produkowane przez 12 lat w czeskich Otrokowicach i z punktu widzenia rolnika marka cały czas była obecna. W związku ze zmianami właścicielskimi u partnera biznesowego firmy Continental, umowa wygasła z końcem 2016 roku.
Obecnie w fabryce w Lousado produkowana jest nowa generacja opon Continental serii Tractor85 i Tractor70 oraz TractorMaster objęta jest 10-letnią gwarancją liczoną od daty ich produkcji. Jest ona zmniejszana o 10% z każdym rokiem, czyli w miarę zużywania się bieżnika. Na przykład dla 6-letniej opony producent zwróci 40% jej wartości. Gwarancja obejmuje wady materiałowe i produkcyjne.
rozpoczęcie produkcji opon rolniczych Continental w fabryce w Lousado.
Wybrane rozmiary opon Continental produkowane są ramach technologii VF. Inne spełniają wymagania stawiane klasie IF, ale nie mają takich oznaczeń. Dlaczego producent odpuścił dopełnienie tej formalności i dlaczego warto takie ogumienie kupić?
Przez pierwsze 2 lata w Lousado produkowane były opony rolnicze o profilach 70 i 85. Od roku 2019 jest to również profil 65, który pozwolił wejść marce Continental na pierwszy montaż ciągników Valtra. Z czasem ogumienie z fabryki w Lousado zaczęło trafiać do fabryk traktorów John Deere, Fendt, koncernu CNH (New Holland, Case IH, Steyr) i Massey Ferguson. Opony rolnicze Continental znajdziemy również na nowych kombajnach Claas.
rozpoczęcie produkcji opon Continental typu VF (Very High Flexion lub Very Increased Flexion).
Od stycznia 2020 r. Continental produkuje opony rolnicze typu VF (Very High Flexion lub Very Increased Flexion), które w porównaniu ze standardowym ogumieniem mają wyższą nośność. W praktyce rolniczej mogą przenieść taki sam ciężar przy ciśnieniu o 40% niższym, co w pracy polowej oznacza lepszą trakcję i jednocześnie mniejsze ugniatanie gleby.
Ciekawa jest informacja jaką uzyskaliśmy podczas tegorocznej wizyty w fabryce w Lousado. Okazuje się, że opony rolnicze Continental o profilu 65 w wybranych rozmiarach posiadają specyfikację techniczną jak opony klasy IF (Improved Flexion). Oznacza to, że rolnik kupując opony Continental w cenie opon standardowych dostaje opony o wyższych parametrach
– Nie zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie homologacji do klasy IF ponieważ uważamy, że rynek tych opon jest za mały. Zapewniam jednak użytkowników opon rolniczych Continental o profilu 65 np. w rozmiarach 540/65 R30 i 650/65 R42, że będę usatysfakcjonowani parametrami nośności tego ogumienia – wyjaśnia Marcin Cywiński, regionalny menadżer sprzedaży Continental Opony Polska.
Warto te informację zapamiętać, bo opony IF, w porównaniu ze standardowym ogumieniem, również mają wyższą nośność. W praktyce rolniczej mogą przenieść taki sam ciężar przy ciśnieniu o 20% niższym.
do tego roku Continental zamierza produkować ponad 40% swoich opon z materiałów odnawialnych i poddanych recyklingowi.
W naszym kraju opony rolnicze Continental dystrybuują firmy Handlopex, Hurtopony, Walmar, Tior oraz DIT Opony. Można je również zamówić u dealerów ciągników rolniczych grupy AGCO i wybranych dealerów marki John Deere.