Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Opony rolnicze Continental – zwróć uwagę na profil 65

Dodano: 06.10.2024
Opony rolnicze Continental produkowane są w portugalskiej fabryce w Lousado fot. TRAKTOR24
Opony rolnicze Continental produkowane są w portugalskiej fabryce w Lousado fot. TRAKTOR24

Od sierpnia 2017 roku, opony rolnicze Continental produkowane są w fabryce tego koncernu w portugalskim Lousado. To dla niemieckiego koncernu kluczowy zakład produkcyjny, z którego wysyła opony na cały świat. Ciekawe jest to, że wcześniej przez 12 lat opony rolnicze Continental, na zasadach umowy licencji, opuszczały fabrykę marki Mitas. Produkowane obecnie zaliczane są do klasy premium i trafiają na pierwszy montaż do wielu renomowanych producentów ciągników.

Airbooster Plus – ten zestaw do zmiany ciśnienia powinien mieć każdy nowy ciągnik

W ostatnim czasie mogliśmy redakcyjnie przetestować zestaw do szybkiej regulacji ciśnienia w kołach Airbooster Plus. Nie spodziewaliśmy się, że takie proste rozwiązanie może aż tak znacząco ułatwić codzienne prace z wykorzystaniem ciągnika rolniczego. Co to właściwie jest Airbooster Plus i jakie elementy wchodzą w skład tego zestawu?

Czytaj dalej

Nie ulega wątpliwości, że Continental w oryginalnym wydaniu powrócił do rolnictwa z przytupem. Dla rolnika najważniejszą informacją jest to, że w Lousado powstają opony rolnicze najnowszej generacji m.in. klasy VF.

Użyczenie marki

Wróćmy do umowy z firmą Mitas w roku 2004. – Powodem licencjonowania produkcji do partnera branżowego był zwrot Continental w kierunku komponentów do produkcji pojazdów innych niż opony. Były to nie tylko wyroby gumowe jak np. paski, ale również elektronika pokładowa, osprzęt systemów silnikowych, zawieszenia i poszycia wewnętrznego pojazdów – wyjaśnia Marcin Cywiński, regionalny menadżer sprzedaży Continental Opony Polska. Dodajmy, że Continental osiągnął sukces, bo stał się drugim po firmie Bosch dostawcą komponentów do produkcji pojazdów na świecie. Z dużym prawdopodobieństwem, że zamontowane w Twoim ciągniku lub samochodzie czujniki, wyświetlacze czy klocki hamulcowe pochodzą od firmy Continental.

12.2016 – 

w tym roku zakończyła się licencyjna produkcja opon Continental przez firmę Mitas.

W tym czasie szefostwo niemieckiego koncernu postanowiło zrobić pauzę w temacie rozwoju opon rolniczych. Czasowe licencjonowanie miało być najlepszym rozwiązaniem. Nabył ją holding CSG będący właścicielem marki Mitas. W ten sposób radialne opony rolnicze Continental były produkowane przez 12 lat w czeskich Otrokowicach i z punktu widzenia rolnika marka cały czas była obecna. W związku ze zmianami właścicielskimi u partnera biznesowego firmy Continental, umowa wygasła z końcem 2016 roku.

Wulkanizacja gładkiego pierścienia gumy z dodatkami przebiega w specjalistycznej prasie. Po kilku godzinach w temperaturze kilkuset stopni Celsjusza ukazuje się znany wszystkim rolnikom kształt opony z charakterystycznymi klockami protektora fot. materiały prasowe
Wulkanizacja tzw. zielonej opony przebiega w specjalistycznej formie pod ciśnieniem. Po kilku godzinach w temperaturze kilkuset stopni Celsjusza ukazuje się znany wszystkim rolnikom kształt opony z charakterystycznymi klockami protektora fot. materiały prasowe

Opony rolnicze Continental z fabryki w Lousado

Obecnie w fabryce w Lousado produkowana jest nowa generacja opon Continental serii Tractor85 i Tractor70 oraz TractorMaster objęta jest 10-letnią gwarancją liczoną od daty ich produkcji. Jest ona zmniejszana o 10% z każdym rokiem, czyli w miarę zużywania się bieżnika. Na przykład dla 6-letniej opony producent zwróci 40% jej wartości. Gwarancja obejmuje wady materiałowe i produkcyjne.

08.2017 – 

rozpoczęcie produkcji opon rolniczych Continental w fabryce w Lousado.

Wybrane rozmiary opon Continental produkowane są ramach technologii VF. Inne spełniają wymagania stawiane klasie IF, ale nie mają takich oznaczeń. Dlaczego producent odpuścił dopełnienie tej formalności i dlaczego warto takie ogumienie kupić?

Opony rolnicze Continental trafiają na pierwszy montaż (OEM) do takich producentów ciągników jak: Valtra, John Deere, Fendt, New Holland, Case IH, Steyr i Massey Ferguson fot. materiały prasowe
Opony rolnicze Continental trafiają na pierwszy montaż (OEM) do takich producentów ciągników jak: Valtra, John Deere, Fendt, New Holland, Case IH, Steyr i Massey Ferguson fot. materiały prasowe

Warto zwrócić uwagę na profil 65

Przez pierwsze 2 lata w Lousado produkowane były opony rolnicze o profilach 70 i 85. Od roku 2019 jest to również profil 65, który pozwolił wejść marce Continental na pierwszy montaż ciągników Valtra. Z czasem ogumienie z fabryki w Lousado zaczęło trafiać do fabryk traktorów John Deere, Fendt, koncernu CNH (New Holland, Case IH, Steyr) i Massey Ferguson. Opony rolnicze Continental znajdziemy również na nowych kombajnach Claas.

01.2020 – 

rozpoczęcie produkcji opon Continental typu VF (Very High Flexion lub Very Increased Flexion).

Od stycznia 2020 r. Continental produkuje opony rolnicze typu VF (Very High Flexion lub Very Increased Flexion), które w porównaniu ze standardowym ogumieniem mają wyższą nośność. W praktyce rolniczej mogą przenieść taki sam ciężar przy ciśnieniu o 40% niższym, co w pracy polowej oznacza lepszą trakcję i jednocześnie mniejsze ugniatanie gleby.

Ciekawa jest informacja jaką uzyskaliśmy podczas tegorocznej wizyty w fabryce w Lousado. Okazuje się, że opony rolnicze Continental o profilu 65 w wybranych rozmiarach posiadają specyfikację techniczną jak opony klasy IF (Improved Flexion). Oznacza to, że rolnik kupując opony Continental w cenie opon standardowych dostaje opony o wyższych parametrach

Marcin Cywiński, regionalny menedżer sprzedaży Continental Opony Polska z syntetyczną tkaniną (nylonem) używaną do produkcji opon rolniczych fot. TRAKTOR24
Marcin Cywiński, regionalny menadżer sprzedaży Continental Opony Polska, z syntetyczną tkaniną (nylonem) używaną do produkcji opon rolniczych fot. TRAKTOR24

– Nie zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie homologacji do klasy IF ponieważ uważamy, że rynek tych opon jest za mały. Zapewniam jednak użytkowników opon rolniczych Continental o profilu 65 np. w rozmiarach 540/65 R30 i 650/65 R42, że będę usatysfakcjonowani parametrami nośności tego ogumienia – wyjaśnia Marcin Cywiński, regionalny menadżer sprzedaży Continental Opony Polska.

Warto te informację zapamiętać, bo opony IF, w porównaniu ze standardowym ogumieniem, również mają wyższą nośność. W praktyce rolniczej mogą przenieść taki sam ciężar przy ciśnieniu o 20% niższym.

2030 – 

do tego roku Continental zamierza produkować ponad 40% swoich opon z materiałów odnawialnych i poddanych recyklingowi.

W naszym kraju opony rolnicze Continental dystrybuują firmy Handlopex, Hurtopony, Walmar, Tior oraz DIT Opony. Można je również zamówić u dealerów ciągników rolniczych grupy AGCO i wybranych dealerów marki John Deere.

– Nasze opony rolnicze klasy premium to długoterminowa inwestycja z obietnicą jakości wynikającą z europejskiej produkcji. Dzięki solidnej konstrukcji, zoptymalizowanej konstrukcji i elastycznemu materiałowi karkasowemu oferują one wyjątkowo długą trwałość – zapewnia Ivonne Bierwirth, szefowa działu opon rolniczych w Continental.
– Nasze opony rolnicze klasy premium to długoterminowa inwestycja z obietnicą jakości wynikającą z europejskiej produkcji. Dzięki nowoczesnej konstrukcji, wysokiej jakości komponentów i pracy naszych inżynierów, oferują one wyjątkowo długą trwałość – zapewnia Ivonne Bierwirth, szefowa działu opon rolniczych w Continental fot. TRAKTOR24
Drutówka w oponach ciągnikowych ma profil kwadratowy, a w kombajnowych sześciokątny fot. TRAKTOR24
Drutówka w oponach ciągnikowych ma profil kwadratowy, a w kombajnowych sześciokątny fot. TRAKTOR24
Continental produkuje obecnie opony radialne dla rolnictwa serii: TractorMaster, CombineMaster, Tractor65 Tractor70 i Tractor85 oraz serii opon VF (Very High Flexion): VF TractorMaster Hybrid, VF TractorMaster i VF CombineMaster fot. materiały prasowe
Continental produkuje obecnie opony radialne dla rolnictwa serii: TractorMaster, CombineMaster, Tractor70 i Tractor85, CompactMaster AG (wersja rolnicza), CompactMaster EM (wersja budowlana) oraz serii opon VF (Very High Flexion): VF TractorMaster Hybrid, VF TractorMaster i VF CombineMaster fot. materiały prasowe
W fabryce Continental w Lousado pracuje blisko 2700 osób. Produkują opony samochodowe i rolnicze fot. TRAKTOR24
W fabryce Continental w Lousado pracuje blisko 2700 osób. Produkują opony samochodowe i rolnicze fot. TRAKTOR24
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Fastrac na polu. Jak sobie poradził? John Deere S7 900 to kombajn, który wie, co wydarzy się za 4 sekundy Moc Valtry T175e zweryfikowana podczas pracy z głęboszem Uprawa ścierniska – talerz kontra ząb Claas Trion 530 po 2 sezonach na 200 ha Case Vestrum z rewersem w małym joysticku Najsilniejszy ciągnik świata pracował w Polsce Agrisem Strip-Till dla koneserów tej technologii Kalkulator Manitou TCO wylicza koszty użytkowania maszyn Instruktaż nawigacji ciągnika do pracy z kosiarkami